Miracles of Imam Ali

Imam Zainul Aabedeen (A.S) said:

امام علی علیہ السلام کو بھی ایسی ہی صورت حال کا سامنا کرنا پڑا جو اس سے پہلے رسول اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کو جد بن قیس کے حوالے سے پیش آیا تھا۔ جعد نفاق میں عبداللہ بن ابی کا پیرو تھا۔ دوسری طرف، علی رضی اللہ عنہ کردار اور خوبصورتی میں بہت زیادہ حضور صلی اللہ علیہ وسلم کی طرح تھے۔ جب اللہ تعالیٰ نے عبداللہ بن ابی اور اس کے ساتھیوں کو خاک چاٹنے اور اپنے ہی جال کو تباہ کرنے کے بعد عبداللہ بن ابی جعد سے ملاقات کی اور کہا: محمد تو بڑا صریح جادوگر ہے لیکن علی اتنے ہوشیار نہیں ہیں۔ اس لیے علی کو اپنے گھر میں دعوت کرو اور اپنے باغ کی دیواروں کی بنیادیں کھود کر کچھ آدمیوں کو لکڑی کے تختوں کی مدد سے اس دیوار کو پکڑ کر کھڑا کرو۔ جب علی اور ان کے ساتھی کھانا کھانے لگیں تو ان پر دیوار گرا دیں تاکہ سب ایک ساتھ مر جائیں۔ ملعون نے ایسا ہی کیا۔ جب علی (ع) پہنچے تو آپ نے اس دیوار کو اپنے مقدس ہاتھ سے سہارا دیا اور اسے گرنے سے روک دیا۔ پھر اس نے اپنے وفادار ساتھیوں سے کہا کہ وہ بسم اللہ پڑھ کر کھانا شروع کریں۔ علی (ع) خود بھی ان کے ساتھ کھانا کھانے لگے۔ جب سب نے خوب کھانا کھا لیا تو اس دیوار کو بھی جو کہ تیس گز لمبی، پندرہ گز اونچی اور دو گز موٹی تھی، گرنے سے بچا لیا۔ ان کے وفادار ساتھیوں نے کہا: جناب! یہ کیسے ہو سکتا ہے کہ ہم کھاتے رہیں اور آپ اس بھاری دیوار کو گرنے سے روکتے رہیں۔ کتنی مشکل ہے تمہاری عزت کے لیے۔ امیر المومنین (ع) نے جواب دیا: میں اس دیوار کو اپنے داہنے ہاتھ میں کھانے کے لقمے سے ہلکا پاتا ہوں۔ جد بن قیس یہ سوچ کر وہاں سے بھاگ گیا کہ علی (ع) اور ان کے ساتھی گرتی ہوئی دیوار کے نیچے مارے جائیں گے اور پھر رسول اللہ اسے معاوضہ دینے کے لیے بلائیں گے۔ وہ عبداللہ بن ابی کے گھر میں چھپ گیا۔ آخرکار انہیں معلوم ہوا کہ علی (ع) نے اپنے بائیں ہاتھ سے دیوار کو گرنے سے روک دیا تھا اور اپنے ساتھیوں کے ساتھ داہنے ہاتھ سے کھانا کھا رہے تھے اور وہ دیوار کے نیچے نہیں کچلے گئے تھے۔ یہ سن کر ابوشرور اور ابو الدواحی جو اس سازش کے اصل منصوبہ ساز تھے کہنے لگے: علی محمد کے جادو میں بہت ماہر ہے اس لیے ہم اسے شکست نہیں دے سکتے۔ آخر کار جب سب کھانا کھا چکے تو علی (ع) نے اپنے بائیں ہاتھ سے اس دیوار کو سیدھا کھڑا کیا اور اس کے خلا کو پُر کیا اور اپنے ساتھیوں کے ساتھ وہاں سے بحفاظت واپس آگئے۔ آپ صلی اللہ علیہ وسلم کو واپس دیکھ کر آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے حضرت علی رضی اللہ عنہ سے فرمایا: اے ابوالحسن! آج تم نے بھائی خضر (ع) کی طرح کام کیا۔ اس نے گرتی ہوئی دیوار کی مرمت بھی کی تھی۔ اللہ تعالیٰ نے ہمارے اہل بیت کی دعا سے خضر علیہ السلام کے لیے یہ کام آسان کر دیا تھا۔ [ماخذ: تفسیر امام حسن عسکری علیہ السلام، سورہ بقرہ، آیت 23-25]

Imam Zainul Aabedeen (A.S) said:

ایک دفعہ ایک یونانی طبیب جو کہ ماہر ہونے کا دعویٰ کرتا تھا، آپ کے پاس آیا اور کہا: اے ابوالحسن! دراصل میں آپ کے بزرگ (رسول اللہ) کے علاج کے لیے آیا تھا جو مبینہ طور پر جنون میں مبتلا تھے۔ لیکن جب سے وہ مر گیا ہے میں اپنی خواہش پوری نہ کر سکا۔ لیکن میں نے سنا ہے کہ تم ان کے کزن بھی ہو اور داماد بھی۔ اب میں دیکھ رہا ہوں کہ آپ کا پورا چہرہ اور جسم پیلا (زرد مائل) ہے اور آپ کی دونوں ٹانگیں اتنی پتلی ہیں کہ مجھے نہیں لگتا کہ وہ آپ کے جسمانی وزن کو برداشت کر سکتے ہیں۔ میرے پاس پیلے رنگ کو ختم کرنے کی دوا ہے لیکن آپ کی ٹانگوں کو فربہ کرنے کا کوئی طریقہ نہیں ہے۔ بہتر ہے کہ آپ کم چلیں اور کم وزن اٹھائیں تاکہ آپ کی ٹانگیں نہ ٹوٹیں۔ پھر اس نے اپنے زرد رنگ کے لیے کچھ دوا نکالی اور فرمایا: اس سے نہ تمہیں کوئی نقصان پہنچے گا اور نہ تکلیف۔ لیکن آپ کو چالیس دن تک گوشت کھانے سے پرہیز کرنا پڑے گا۔ پیلا رنگ ختم ہو جائے گا۔ امام (ع) نے جواب دیا: اچھا آپ نے اس زرد کو دور کرنے کے لیے دوا تجویز کی ہے۔ اب یہ بھی بتائیے کہ کیا آپ کے پاس کوئی ایسی دوا ہے جس سے زردی بڑھ جائے اور جو مجھے زیادہ نقصان پہنچائے؟ اس آدمی نے کہا: یہاں (دوسری دوا کی طرف اشارہ کرتے ہوئے) ایسی چیز ہے جسے اگر کوئی زرد آدمی کھائے تو اسے فوراً ہلاک کر سکتا ہے اور اگر وہ زرد نہ ہو تو وہ زرد ہو جائے اور پھر مر جائے۔ امام (ع) نے اس شخص سے مطالبہ کیا، جس نے اسے دے دیا اور بتایا کہ اس کا ایک ذرہ بھی انسان کو مار سکتا ہے۔ امام (ع) نے فوراً اس کی پوری مقدار اپنے منہ میں ڈالی اور اسے گھونٹ دیا۔ اس نے اسے پسینہ آ گیا۔ وہ شخص اس ڈر سے کانپنے لگا کہ ابو طالب (ع) کے بیٹے کو قتل کرنے پر پکڑا جائے گا؛ کہ کوئی یقین نہ کرے کہ علی (ع) نے خود کو قتل کیا ہے۔ اس کے خوف کو دیکھ کر امام مسکرائے اور فرمایا: اے اللہ کے بندے! اب میں پہلے سے زیادہ صحت مند ہوں۔ تمہاری مہلک دوا نے مجھے کوئی نقصان نہیں پہنچایا۔ اب ذرا آنکھیں بند کر لیں۔ اس آدمی نے آنکھیں بند کر لیں۔ پھر علی زرد بولا: اب آنکھیں کھول کر دیکھو۔ اس نے دیکھا کہ امام کا چہرہ روشن اور سرخ ہو گیا تھا۔ وہ بندہ پھر کانپ گیا۔ امام نے مسکراتے ہوئے پوچھا: پیلا پن کہاں گیا؟ اس شخص نے جواب دیا: اللہ کی قسم! مجھے لگتا ہے کہ آپ وہ نہیں ہیں جو آپ تھے۔ پہلے آپ کا چہرہ جو زرد تھا اب سرخ گلاب جیسا ہے۔ امام علیہ السلام نے فرمایا: اس زہر نے جو تمہاری نظر میں مہلک تھا، میرا پیلا پن دور کر دیا ہے۔ پھر اپنی ٹانگوں کو ظاہر کرتے ہوئے امام نے فرمایا: تم سوچتے ہو کہ میری ٹانگوں میں کمزوری کی وجہ سے مجھے چلنا کم کرنا پڑے گا اور اپنی ٹانگوں کو ٹوٹنے سے بچانے کے لیے بھاری چیزیں اٹھانے سے پرہیز کروں گا! لیکن اب میں دکھاؤں گا کہ اللہ کا علاج آپ سے مختلف ہے۔ یہ کہہ کر علی (ع) نے اس ستون کو مارا جس پر وہ دو منزلہ عمارت کھڑی تھی اور جس کے اوپر دو ہال بھی تھے اور اس ستون کو ہلا کر پوری عمارت کو اکھاڑ پھینکا۔ یہ دیکھ کر یونانی بے ہوش ہو گیا۔ امام (ع) نے اس شخص کے چہرے پر پانی کے چھینٹے مارے اور جب ہوش میں آئے تو فرمایا: خدا کی قسم! میں نے ایسا پہلے کبھی نہیں دیکھا۔ امام علیہ السلام نے فرمایا: اے یونانی! آپ نے ان پتلی ٹانگوں کی طاقت دیکھی ہے۔ اب تمہاری دوا کہاں گئی؟! اس آدمی نے پوچھا: کیا محمد (صلی اللہ علیہ وسلم) کا علم بھی اتنا بڑا تھا؟ امام (ع) نے فرمایا: میرا علم اس کے علم سے ہے اور میری طاقت بھی اس کی طاقت سے ہے۔ عرب میں بنی ثقیف کے ایک آدمی نے ایک مرتبہ حضور نبی اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم سے ملاقات کی اور فرمایا: اگر تم جنون میں مبتلا ہو تو میں تمہارا علاج کر دوں۔ حضور صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: اگر تم چاہو تو میں تمہیں کوئی نشانی دکھاؤں جس سے تمہیں یقین ہو جائے کہ مجھے تمہارے علاج کی ضرورت نہیں ہے بلکہ تمہیں میری ضرورت ہے۔ اس آدمی نے کہا: ہاں۔ حضور صلی اللہ علیہ وسلم نے پوچھا: تم کون سی نشانی دیکھنا چاہتے ہو؟ اس آدمی نے جواب دیا: براہ کرم اس لمبے کھجور کے درخت کو اپنے پاس بلا لیں۔ حضور صلی اللہ علیہ وسلم نے اس درخت کو پکارا اور کچھ ہی دیر میں وہ خود ہی جڑ سے اکھڑ گیا اور تیزی سے گھسیٹتا ہوا راستہ کھودتا ہوا حضور صلی اللہ علیہ وسلم کے سامنے کھڑا ہو گیا۔ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے پوچھا: کیا یہ کافی ہے؟ اس آدمی نے کہا: نہیں، اب اس درخت کو اپنی اصلی جگہ پر واپس جانے کو کہو۔ چنانچہ حضور صلی اللہ علیہ وسلم نے درخت کو واپس آنے کا حکم دیا اور اس نے فوراً حکم کی تعمیل کی۔ اب یونانی نے کہا: جو کچھ تم نے بیان کیا ہے وہ نبی کے بارے میں ہے جسے میں نے نہیں دیکھا۔ لیکن یہاں میں آپ سے ایک آسان بات پوچھنا کافی سمجھتا ہوں۔ ذرا دیکھو. میں تم سے دور ایک مقام پر جاتا ہوں اور وہیں کھڑا رہتا ہوں۔ آپ مجھے کال کر سکتے ہیں۔ میں آپ کے حکم کی تعمیل نہیں کروں گا اور میں منتقل ہونا پسند نہیں کروں گا۔ مجھے دیکھنے دو کہ تم کیا کر سکتے ہو۔ اگر آپ مجھے مجبور کریں گے تو یہ کافی علامت ہے۔ امام (ع) نے اس سے فرمایا: تم نے جو مطالبہ کیا ہے وہ صرف تمہارے فائدے تک محدود ہے، کیونکہ تمہیں معلوم ہوگا کہ تم نے خوشی سے میرے حکم کی تعمیل نہیں کی۔ اس سے یہ بھی ظاہر ہوتا ہے کہ صرف میں نے آپ کا ہاتھ پکڑے بغیر آپ کی خواہش پر قابو پایا اور نہ ہی میں نے آپ کو اپنے پاس لانے کے لیے کسی اور کو بنایا اور جو کچھ بھی ہوا وہ اللہ کے حکم سے ہوا۔ یہ بھی ممکن ہے کہ آپ کہیں یا کوئی اور کہے کہ آپ اور وہ دونوں اس معاملے میں متفق تھے۔ تو بہتر ہے کہ ایسی چیز مانگو جو تمام دنیا والوں کے لیے نشانی بن جائے۔ اس آدمی نے جواب دیا: چونکہ آپ نے یہ پیشکش کی ہے، اس لیے میرا مطالبہ ہے کہ اس کھجور (درخت) کے تمام حصے بکھر جائیں اور ایک دوسرے سے بہت دور گر جائیں۔ پھر آپ ان سے کہہ سکتے ہیں کہ وہ پہلے کی طرح ایک دوسرے کے ساتھ مل جائیں اور یہ کہ درخت جیسا کھڑا تھا۔ علی (ع) نے فرمایا: ٹھیک ہے، یہ نشانی ہے۔ آپ خود اس درخت کے پاس جا کر بتا سکتے ہیں: محمد صلی اللہ علیہ وسلم کے وصی کا حکم ہے کہ آپ کے پرزے ٹوٹ جائیں اور ایک دوسرے سے کچھ فاصلے پر چلے جائیں۔ اس آدمی نے امام کی نصیحت کی اور درخت نے بھی عمل کیا۔ یہ کئی حصوں میں ٹوٹ گیا اور ہر حصہ دور دور تک گرا۔ یہ چھوٹے چھوٹے غیر مرئی ذرات میں بکھر گیا، جیسے پہلے کبھی کوئی درخت وہاں کھڑا نہ ہو۔ یہ دیکھ کر یونانی آدمی خوف سے سر سے پاؤں تک کانپنے لگا اور کہنے لگا: اے نبی کے وصی! تم نے میری پہلی خواہش پوری کر دی۔ اب دوسری کو بھی قبول کریں۔ اس درخت سے کہو کہ جیسا پہلے تھا ویسا ہو جائے۔ امام علیہ السلام نے فرمایا: اس بار بھی تم خود میرا حکم اس تک پہنچا دو اور کہو: پیغمبر کا وصی تمھیں پکارتا ہے کہ آپس میں جڑو اور اصل درخت بن جاؤ۔ یونانی نے علی (ع) کے کہنے کے مطابق کیا اور درخت کے ذرات فضا میں اٹھے اور پھر ایک دوسرے سے جڑنے لگے یہاں تک کہ شاخیں، پتے اور جڑیں نمودار ہوئیں۔ پھر درخت مضبوطی سے زمین پر پھنس گیا۔ چونکہ پھلوں کا موسم نہیں تھا اس لیے کھجور کے پھل نظر نہیں آتے تھے۔ اس لیے یونانی آدمی نے کہا: میری خواہش ہے کہ پہلے سبز پھل نظر آئیں، پھر وہ پہلے پیلے اور پھر سرخ ہو جائیں اور پوری طرح پک جائیں تاکہ تم انہیں کھاؤ اور مجھے بھی کھلاؤ اور یہاں کے باقی لوگوں کو بھی دو۔ امام (ع) نے پھر فرمایا: پہلے کی طرح تم صرف میرا حکم اس تک پہنچا سکتے ہو اور میری طرف سے اپنی خواہش پوری کرنے کے لیے کہو۔ یونانی ساتھی نے امام کے حکم کی تعمیل کی اور درخت پر پہلے سبز، پھر پیلے اور پھر سرخی مائل کھجور کے پھل لگے۔ اس کے بعد اس ساتھی نے ایک اور خواہش ظاہر کی: اب میری خواہش ہے کہ اس پھل کے گانٹھ یا تو میرے ہاتھ کے قریب آجائیں یا میرا ہاتھ ان تک پہنچنے کے لیے لمبا ہو جائے۔ بلکہ اس بات کو ترجیح دیں کہ ایک گانٹھ خود بخود میرے ہاتھ میں پہنچ جائے اور میرا دوسرا ہاتھ دوسری گانٹھ تک پہنچ جائے۔ امام (ع) نے فرمایا: جس ہاتھ کو تم پھلوں تک پہنچانا چاہتے ہو اسے بڑھاؤ اور ایسا کرتے وقت یہ کلمات پڑھو:

يا مقرب الْبعيد قربْ يدي منْها

اے دور کی چیزوں کو قریب کرنے والے میرا ہاتھ اس چیز کے قریب کر۔

يا مسهل الْعسير- سهلْ لي تناول ما تباعد عني منْها

اے مشکلات کو آسان کرنے والے! میرے ہاتھ کے لیے دور کی گانٹھ کو پکڑنا آسان کر۔ یونانی ساتھی نے امام کے حکم کے مطابق کیا اور دعائیں سنائیں۔ چنانچہ اس کا دایاں ہاتھ لمبا ہو کر کھجور کے گانٹھ تک پہنچ گیا۔ دوسری گانٹھیں زمین پر گر گئیں اور ان کی شاخیں لمبی ہو گئیں۔ امام علیہ السلام نے پھر فرمایا: اے یونانی اگر تو ان تاریخوں کے بعد بھی اس شخص پر ایمان نہ لائے جس نے تجھے یہ معجزات دکھلائے، خداوند متعال عنقریب تجھے اس قدر سخت عذاب دے گا کہ تمام عالم اور جاہل تمہارے انجام سے سبق لیں گے۔ اس شخص نے جواب دیا: جناب ان تمام نشانیوں کو دیکھنے کے بعد بھی اگر میں کافر ہی رہوں گا اور حق کو نہ مانوں گا تو درحقیقت میں دشمنی کی تمام حدیں پار کر جاؤں گا اور اپنی ہی تباہی میں معاون ہو جاؤں گا۔ پس میں گواہی دیتا ہوں کہ آپ اللہ کے برگزیدہ اور منتخب بندے ہیں اور جو کچھ آپ اللہ تعالیٰ کی طرف سے کہتے ہیں ان میں سچے ہیں۔ اب مجھے کوئی حکم دیں میں اس پر عمل کروں گا۔ امام نے اس سے کہا: یقین رکھو کہ اللہ واحد ہے اور گواہی دو کہ وہ بخشنے والا اور حکمت والا ہے اور لغو اور فضول چیزوں سے پاک ہے۔ کہ وہ اپنے بندوں اور لونڈیوں (عورتوں) پر کبھی ظلم نہیں کرتا۔ اس بات کی بھی گواہی دو کہ محمد (صلی اللہ علیہ وسلم) جن کا میں وصی ہوں، تمام مخلوقات کے سردار ہیں اور جنت کے درجات اور درجات میں سب سے بلند ہیں۔ یہ بھی گواہی دیں کہ علی (ع) جس نے آپ کو ان تمام حیرت انگیز واقعات کا مشاہدہ کرایا، اور آپ کو بہت سارے انعامات سے نوازا، محمد (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کے بعد، تمام مخلوقات سے زیادہ مہربان ہیں۔ کہ وہ ان کے (نبی کے) صحیح نائب ہیں اور اپنے دین کے احکام کو نافذ کرنے کے قابل ہیں۔ اس بات کی بھی گواہی دیں کہ اس کے دوست اللہ کے دوست ہیں اور اس کے دشمن، اللہ کے دشمن اور یہ کہ وہ تمام مومنین جو آپ کے ساتھ تعاون کرتے ہیں اور ان اسلامی احکام و اعمال میں آپ کی حمایت کرتے ہیں وہ محمد صلی اللہ علیہ وسلم کی پوری امت میں بہترین ہیں۔ کہ یہ علی (ع) کے منتخب شیعہ ہیں۔ میں آپ کو یہ بھی حکم دیتا ہوں کہ آپ ان تمام لوگوں کے ساتھ ہمدردی کریں جو آپ کے ساتھ ہیں ان کے ساتھ جو محمد صلی اللہ علیہ وسلم اور میری گواہی دیتے ہیں اور ان کی اور میری پیروی کرتے ہیں اور جو اللہ تعالیٰ نے آپ کو عطا کیا ہے اس میں آپ کے ساتھ ہیں۔ اور آپ کو فضیلت دی ہے۔ تم ان کے ساتھ ہمدردی کرو اور ان کی ضروریات پوری کرو اور ان کی غربت دور کرو۔ تم اس آدمی کو اپنے مال و اسباب میں تمہارے برابر سمجھو جو ایمان اور روح میں تمہارے برابر ہو۔ جو شخص روحانی معاملات میں تم سے اعلیٰ ہے، اس کو اپنے مال و جائداد کے معاملے میں تم پر اس حد تک ترجیح دینا چاہیے کہ اللہ تعالیٰ دیکھے کہ تم واقعی اس کے دین کو اپنی جان و مال پر ترجیح دیتے ہو۔ کہ تم اس کے دوستوں کو اپنے خونی رشتہ داروں سے زیادہ قریب سمجھتے ہو۔ میں تمہیں یہ بھی حکم دیتا ہوں کہ تم اپنے دین کی حفاظت کرو اور جو علم تمہیں دیا گیا ہے اس کی حفاظت کرو اور جو راز تمہیں دکھائے گئے ہیں ان کی حفاظت کرو۔ آپ کو ہمارے علم کو ان لوگوں کے سامنے نہیں لانا چاہیے جو ان کی مخالفت کرتے ہیں اور جو اس سب کی وجہ سے آپ کے لیے برے الفاظ استعمال کرتے ہیں اور آپ کو بدنام کر سکتے ہیں اور آپ کی مذمت کر سکتے ہیں اور آپ کو جسمانی یا ذہنی طور پر نقصان پہنچا سکتے ہیں۔ آپ ہمارے راز کسی ایسے شخص پر ظاہر نہ کریں جو ہمیں بدنام کرتا ہے یا جو ہمارے معاملات سے بالکل ناواقف ہے یا جو ہمارے دوستوں کے ساتھ بدسلوکی کرتا ہے، پیسے کی ہوس کی وجہ سے جاہلوں کو پیش کیا جاتا ہے۔ میں تمھیں یہ بھی حکم دیتا ہوں کہ تفرقہ بازی اختیار کرو کیونکہ اللہ تعالیٰ قرآن مجید میں فرماتا ہے:

لا يتخذ المومنون الكافرين اولياء من دون المومنين و من يفعل ذلك فليس من الله في شيء ان تتقوا منهم تقاه و يحذركم الله نفسه و الي الله المصير

مومنین مومنوں کو چھوڑ کر کافروں کو دوست نہ بنائیں۔ اور جو کوئی ایسا کرے گا تو اس کے لیے اللہ کی کوئی چیز نہیں ہے، لیکن تم ان سے بچو۔ بس: مومنوں کو چاہیے کہ کافروں کو اپنا دوست نہ بنائیں۔ انہیں مومنوں سے دوستی کرنی چاہیے اور جو ایسا کرے گا (کافروں سے دوستی کرے گا) اسے اللہ کی محبت میں سے کوئی حصہ نہیں ملے گا، سوائے اس کے کہ جب تم اپنی جان و مال کی حفاظت کے لیے ان سے دوستی کرو (اس میں کوئی حرج نہیں)۔ میں آپ کو اجازت دیتا ہوں کہ اگر خوف اور خطرہ کی وجہ سے ضرورت ہو تو آپ دوسروں کو ہم پر ترجیح دے سکتے ہیں اور ہم سے ناراضگی ظاہر کر سکتے ہیں۔ اگر آپ کو اپنی جانوں کے لیے حقیقی خطرہ اور بڑی آفات کا سامنا ہے تو آپ بلا شبہ فرض نماز بھی ترک کر سکتے ہیں کیونکہ خطرے کے وقت آپ کا دوسروں پر ترجیح دینے سے نہ تو ہمارے دشمنوں کو کوئی فائدہ پہنچتا ہے اور نہ ہی ہمیں کوئی نقصان ہوتا ہے۔ . افراتفری کی ایسی صورت حال میں آپ کا ہمارے دشمنوں کو ہم پر ترجیح دینا اور آپ کا ہم سے نفرت کا اظہار ہمیں ذلیل نہیں کرتا۔ اس صورت میں آپ کچھ دیر کے لیے ظاہری طور پر ہم سے ناراضگی کا اظہار کرتے ہیں لیکن دل سے ہم سے محبت کرتے رہتے ہیں۔ یہ صرف اس کے بعد طویل عرصے تک اپنی جان و مال کو محفوظ رکھنے کے لیے ہے۔ آپ کی پوزیشن بھی محفوظ رہ سکتی ہے۔ اس لیے آپ ان تمام قریبی اور عزیزوں کو محفوظ اور پوشیدہ رکھ سکتے ہیں، جو آپ کی وجہ سے دوسرے جانتے ہیں اور جن کی وجہ سے آپ سب جانتے ہیں۔ یہ (اختلاف) اس وقت تک جاری رہ سکتا ہے جب تک خطرہ دور نہ ہو جائے اور خطرات ختم نہ ہو جائیں۔ اس سے بہتر ہے کہ آپ اپنے آپ کو تباہی میں ڈال دیں اور دینی فرائض کی انجام دہی اور اپنے مومن بھائیوں کی حالت سنوارنے میں معذور ہو جائیں۔ سنو، میں دہراتا ہوں، آپ کو میرے بتائے ہوئے مقصد کے لیے انتشار پھیلانے سے کبھی گریز نہیں کرنا چاہیے۔ اپنے آپ کو تباہی میں نہ ڈالو ورنہ تم اپنے دوسرے مومن بھائیوں کی جان و مال کو بھی تباہ کر دو گے اور تم سب اپنے دشمنوں کے ہاتھوں رسوا ہو جاؤ گے۔ اللہ تعالیٰ نے تمہیں حکم دیا ہے کہ اپنے بھائیوں کی عزت کرو۔ اب اگر آپ تفرقہ بازی کے بارے میں میری تنبیہ اور تجویز کو نظر انداز کرتے ہیں تو اس کے نتیجے میں آپ کے بھائیوں کو نقصان اس سے کہیں زیادہ بھاری ہو گا جو ہمارے منکروں اور دشمنوں کو پہنچ سکتا ہے۔ [ماخذ: تفسیر امام حسن عسکری (ع)، سورہ بقرہ، آیت 23-25]

Post a Comment

Previous Post Next Post